Fizička aktivnost

Mnogi će vam odmah reći da bez fizičke aktivnosti nema ništa od gubitka kilograma. Uglavnom su u pravu i potrebno je biti aktivan kako bi se ubrzao metabolizam i kako bi se trošile kalorije. Ipak nije svaka fizička aktoivnost podjednako efikasna, nije svaka za svakoga i nije svaka aktivnost ni zdrava.

Iako nisu sve fizičke aktivnosti podjednako efikasne, najbolje je da izaberete onu koja vas čini srećnim i koja odgovara vašoj konstituciji. Istraživanja su pokazala da ukoliko uživamo u nekoj fizičkoj aktivnosti i ako smo mentalno aktivni tokom iste da su rezlutati daleko bolje. Ovo je suprotno logici brojanja kalorija, ali verujem da ima istine. Neke vrste plesa iako na prvi pogled ne iziskuju prevelik fizički napor su jako efikasne, dok s druge strane neke jako naporne aktivnosti lako podignu puls ali ne deluju na topljenje masti.

Za početak evo šta sve možete preduzeti a vi u skaldu sa godinama i konstitucijom i afinitietima birajte.

Lista fizičkih aktivnosti za mršavljenje

  • trčanje
  • brzo hodanje
  • planinarenje
  • plivanje
  • biciklizam
  • ples
  • vežbanje kod kuće
  • vežbanje u teretani

Pre nego što počnete sa bilo kojom vrstom fizičke aktivnosti potrebno je konsultovati lekara, proveriti osnovne zdravstvene parametre i napraviti dobar izbor

Da li vežbati u društvu?

Naravno da je u vežbati u društvu daleko lakše. Ukoliko imate ekipu za fudbal, basket, partnera za tenis ili prosto društvo da sa nekim vežbate u teretani u mnogome će vam olakšati odluku da se upustite u neku fizičku aktivnost.

S druge strane, društvo zna nekada da bude opterećujuće a puno je izazova i prostora za izgovore ukoliko ne zavisi sve od vas.

Najvažnije je doneti odluku o redovnom vežbanju. Odluke ovog tipa najbolje je doneti kada ste sami sa sobom svesni svojih mogućnosti i istovremeno nedostataka. Kada je jednom ozbiljno donesete biće potrebno jako puno energije istrajati i imati dugoročni benefit. Ukoliko se krijete iza tuđih odluka uspeh će isostati.

Za pravilno rasuđivanje o ovoj stvari kao i za mnogo štošta potrebno je određeno životno iskustvo. Mlađima je definitivno lakše da se okupe, usklade i oprobaju u timu. Za iskusnije, samostalno bavljenje fizičkom aktivnošću više prija.

Koliko puta nedeljeno vežbati?

Da li vežbati ujutru ili uveče?

Da li vežbati na otvorenom?

Kako odrediti intenzitet vežbanja?